16.6 C
Киев
Понедельник, 14 апреля, 2025
додомуВерховна радаУкрзалізниця збільшила зарплати керівництву, незважаючи на падіння перевезень

Укрзалізниця збільшила зарплати керівництву, незважаючи на падіння перевезень


«Укрзалізниця», не двилячись на зменшення продажів квитків на 50%, підняла зарплату топ-менеджменту

Кабінет міністрів України 27 липня 2020 року затвердив фінансовий план АТ «Українська залізниця» на 2020 рік. До фінплану відразу ж виникло безліч зауважень. Про це в авторській колонці на порталі thepage.ua повідомляє Генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак

«Впадає в очі зростання адміністративних витрат на 700 млн грн або майже в два рази в порівнянні з 2019 роком. І це при падінні всіх показників перевезень! Незрозуміла сплата податку на прибуток в сумі (2,5 млрд грн), яка більше, ніж сама прибуток до оподаткування. З обіцянок — вперше у фінансовому плані «Укрзалізниці» згадується саме поняття «підвищення операційної ефективності», вказується великий перелік тем / напрямків підвищення і назви цільових показників для вимірювання результатів. У фінплані компанії на 2020 рік запланована закупівля 238 тис. т дизельного палива за середньорічною ціною 29,1 тис. грн за тонну (з ПДВ) — на 2% вище, ніж в 2019 році, — розповідає експерт. – Зрозуміло, що затверджений 27 липня 2020 року фінплан «Укрзалізниці» на 2020 рік починав готуватися ще в 2019-му, коли таке припущення мало хоч якесь право на життя. Але в липні 2020 року таку ціна дизельного палива виглядає як знущання».

Нагадаємо, перед затвердженням бізнес-плану «Укрзалізниця» відкоригувала показники доходів у зв’язку з реаліями 2020 року: падіння вантажних перевезень на 5%, зниження доходів від пасажирських перевезень більш ніж на 50%.

За 7 місяців 2020 року середня оптова ціна дизельного палива в Україні склала менше 20 тис. грн за тонну з ПДВ. Приблизно на такому ж рівні ціна і зараз.

«Планування закупівель за ринковими цінами дозволить зменшити планові витрати на дизельне паливо на суму близько 2 млрд грн (25%). «Укрзалізниця» може стверджувати, що фактично купує паливо навіть нижче середньоринкової ціни (20 тис.грн за тонну). В окремі періоди це може бути правдою. Але величезне перевищення планової ціни над ринкової дає можливість в будь-який момент різко підняти ціни на паливо на «Укразалізниці», в тому числі для можливої «корупційної складової». Інакше навіщо планувати ціну в 29 тис. грн при ринковій 20 тис.? – каже Володимир Гусак.

У фінплані «Укрзалізниці» на 2020 рік норма споживання палива запланована на рівні 54 кг (на 10 тис. тонно-кілометрів брутто). Для порівняння: в 2018 році фактична питома витрата дизельного палива в Росії склала 28 кг, в Казахстані — 23 кг. «Тож не дивно, що в Україні постійно говорять про банальне злодійство дизельного палива на всіх рівнях «Укрзалізниці, а НАБУ регулярно порушує кримінальні справи за цим напрямком», — відзначає експерт.

Планування закупівлі палива, виходячи з норми споживання хоча б в 42 кг, і відповідне зменшення крадіжок дозволять зменшити планові витрати ще на 1 млрд грн, переконаний голова Федерації роботодавців транспорту України.

Окрім того, у фінплані «Укрзалізниці» на 2020 рік запланована закупівля електроенергії на суму 8,4 млрд грн за середньою ціною 2,15 грн за КВт * год. Це істотно вище за ринок — за 7 місяців 2020 року середня вартість електроенергії для промисловості склала 1,6 — 1,7 грн за КВт * год. Якщо досить консервативно припустити, що ціна електроенергії для промисловості за підсумками 2020 року не перевищить 1,8 грн за КВт * год (зараз вона набагато нижча), то планові витрати «Укрзалізниці» на електроенергію можна зменшити на 1,4 млрд грн, вважає фахівець транспортної галузі.

«Ситуація з нормами споживання електроенергії на УЗ схожа з нормами споживання дизельного палива. Отже, по конкретним цифрам видно, що нинішній менеджмент компанії в реальності не дуже-то прагне до операційних поліпшень. Розраховуємо, що нове керівництво «Укрзалізниці» (повинні ж його колись призначити) буде націлене на боротьбу з корупцією та операційні поліпшення не на словах, а на ділі. Інакше жодні консультанти не допоможуть», — відзначає автор.

Як раніше повідомляв «Главком», «Укрзалізниця» облаштує пасажирські поїзди системою відеоспостереження у рамках програми підвищення безпеки перевезень. Як повідомляє пресслужба підприємства, в рамках розробленої програми компанія планує посилити співпрацю з Міністерством внутрішніх справ, ввести воєнізовану охорону в поїздах і встановити в вагонах відеокамери й сигнальні кнопки.

 Читайте також:





Джерело: glavcom.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments