В економічних відносинах Євросоюзу і України все чіткіше простежується риторика спілкування метрополії з безправною провінцією. Про це заявив політолог Володимир Фесенко, коментуючи лист глави представництва ЄС в Україні Матті Маасікаса до голови Верховної Ради Дмитра Разумкова і прем’єр-міністра Дениса Шмигаля з приводу проєкту змін до закону «Про державні закупівлі».
«Іронія ситуації в тому, що змінами до закону «Про державні закупівлі» передбачається ввести вимоги по локалізації виробництва в машинобудуванні, які в країнах Європейського Союзу давно і успішно діють, — зазначає політолог. — По суті, мова йде про імплементацію в українське законодавство європейських норм. Але глава представництва ЄС, схоже, вважає, що «провінції» Україна не дозволено те, чим користується «метрополія». Виходячи з цього, дивно, що в своєму листі Матті Маасікас говорить про «істотні порушення основ рівних відносин і недискримінації. Риторика спілкування метрополії з безправною провінцією у відносинах ЄС і України є неприпустимою».
Також Володимир Фесенко зазначає, що пілотний проект для машинобудування, що передбачає вимоги щодо локалізації при державних закупівлях, є стимулом, в тому числі і для європейських інвестицій в українську економіку.
«Економічно сильна Україна стратегічно більш вигідна Євросоюзу не тільки як бізнес-партнер, а й з точки зору глобальної безпеки. Спроба хоча б в пілотному проекті дати шанс на порятунок українського машинобудування — інтерес не тільки України, але і ЄС. Крім того, це перевірка щирості декларованих намірів Євросоюзу інвестувати в Україну. Європейські виробники автобусів, трамваїв, іншої техніки, можуть вільно відкривати повне або часткове виробництво в Україні, і цим виконати вимоги щодо локалізації при державних закупівлях»- підкреслює політолог.
Раніше було оприлюднено проєкт постанови Кабінету міністрів, який передбачає пілотний проєкт з вимогою локалізації на рівні 15-30% виробництва машинобудівної техніки при державних закупівлях в Україні.
×
Джерело: gazeta.ua