КИЇВ. 30 вересня. УНН. Допуск приватних локомотивів на окремі ділянки колій є корисним не лише для вантажовідправників, але й для самої «Укрзалізниці», яка отримає можливість сконцентруватись на функціях оператора залізничних колій і оновити свою інфраструктуру. Про це у коментарі УНН розповів економіст Центру економічної стратегії Богдан Прохоров.
«Основною діяльністю Укрзалізниці має бути оператор колії – оператор залізничних шляхів. Відповідно, якщо у нас є велика зношеність і локомотивів, і вагонів, і колій, то треба сконцентрувати державні інвестиції і інвестиції самої Укрзалізниці, власне, на розвитку мережі», — зазначив він.
Прохоров вважає, що у цьому випадку допуск приватної складової покращить і якість послуг для бізнесу.
«Допуск приватних локомотивів, приватної тяги, принаймні так як є зараз, на деякі ділянки української залізниці — є корисним з точки зору того, щоб бізнесу краще було вивозити вантажі», — зазначив Прохоров.
Економіст вважає, що сама система роботи «УЗ» деформована: державне підприємство фінансує і пасажирські перевезення, і розвиток мережі за свій рахунок, а тарифи на перевезення окремих вантажів є нижчими собівартості.
«Якщо буде комплексна реформа – новий закон про залізничний транспорт, уніфікація тарифів на вантажні перевезення, фінансування інвестицій у пасажирський рухомий склад, що ми, до речі, бачимо у першому варіанті бюджету на наступний рік – то тоді Укрзалізниця зможе більш-менш гармонійно розвиватися», — упевнений він.
Нагадаємо, раніше народний депутат України від партії «Слуга народу» Олександр Скічко розповів, що запуск приватної тяги може бути одним із рішень питання дефіциту магістральних локомотивів в Укрзалізниці.
Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що до кінця вересня має бути узгоджений договір про допуск приватних локомотивів до роботи на залізниці.
Джерело: www.unn.com.ua