11.5 C
Киев
Среда, 16 апреля, 2025
додомуКиївДовженко-Центр відкрив виставку українських кіноплакатів 1920-1930 років

Довженко-Центр відкрив виставку українських кіноплакатів 1920-1930 років


Фото: facebook.com

Близько 100 рідкісних кіноплакатів, створених українськими художниками до вітчизняних та закордонних фільмів 1920-1930 років, показують на виставці «Кричати! Кликати! Горіти!» Відкрилася в Національному центрі Олександра Довженка.

«Мистецтво кіноплакату як окремий вид графіки зародилося та сформувалося в Україні у 1920-х, — каже генеральний директор Довженко-Центру Іван Козленко. — Українізація, бум кіновиробництва Всеукраїнського фотокіноуправління, створення навчальної бази при Київському художньому інституті сприяли появі цілої школи кінореклами. Це дозволило наприкінці десятиліття одному з найбільш активних художників-плакатистів Костянтину Болотову заявити: «Український плакат — рівноправна й велика галузь образотворчого мистецтва».

Саме кінореклама сьогодні дає уявлення про прокатну політику в Україні 1920-1930-х, про зміну стилів та ідеологічного навантаження.

Виставка «Кричати! Кликати! Горіти!» розвиває тему реклами, графіки й дизайну у вітчизняному кінематографі. А також продовжує дослідження, втілене в альбомі Довженко-Центру «Український кіноплакат 1920-х років».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Уряд відновив фінансування Довженко-центру

За словами організаторів, попри значні тиражі, що часом сягали 10 тис. примірників, більшість плакатів збереглися в невеликій кількості. Деякі з них є чи не єдиним свідченням існування стрічок, що вважаються втраченими.

«На відміну від живопису, що існував в інтер’єрі, плакат виходив на вулиці міст і сіл, де боровся за увагу глядача з іншими візуальними подразниками. У часи активної радянської пропаганди 1920-30-х мусив не лише задовольняти естетичні вимоги, а й «кричати, кликати, горіти» — привертати увагу, доносити потрібні повідомлення. Кіноплакати свого часу були активними учасниками зародження і творення чорно-білих німих чи перших звукових картин. Сприймаються сьогодні не лише як графічні кінодокументи, а й як цілком самостійне культурно-мистецьке явище», — йдеться в описі події.

Також в експозиції представлені документи з кіноархіву Довженко-Центру: буклети, лібрето, листівки, рекламні аркуші в газетах та журналах, оригінальні фрагменти фільмів.

Виставка української кінореклами 1920-30-х — спільний проєкт Довженко-Центру та Національної бібліотеки України імені Вернадського. Триває з 30 липня до 27 вересня.

Національний центр ім. Олександра Довженка заснований 1994 року. Зберігає понад 6 тис. художніх, документальних, анімаційних українських і закордонних фільмів, архівні документи з історії вітчизняного кіно. Займається його дослідженням, популяризацією та реставрацією.





Джерело: gazeta.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments