-1.8 C
Киев
Воскресенье, 5 января, 2025
додомуСуспільство​Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми

Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми» (набула чинності 05.05.2020) (зі змінами) запроваджено виплату допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які належать до першої і другої групи платників єдиного податку (далі – допомога на дітей), на період карантину та на один місяць після дати його відміни.
Умови призначення і виплати допомоги на дітей визначено Порядком виплати допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку, затвердженим зазначеною постановою (далі — Порядок).
Порядком передбачено, що допомога на дітей призначається i виплачується фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої i другої групи платників єдиного податку, які:

сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи — підприємця; або

зареєструвалися як фізичні особи — підприємці у січні — березні 2020 р.; або

отримують пенсію за віком, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого  статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу та звільнені від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Допомога на дітей призначається і виплачується також фізичним особам — підприємцям, які до березня 2020 р. (включно) перейшли на спрощену систему оподаткування та обрали першу або другу групу платників єдиного податку.
Допомога на дітей фізичним особам — підприємцям, зазначеним в абзацах третьому та четвертому цього пункту, які звернулися за її призначенням у травні — червні 2020 р., призначається та виплачується починаючи з травня 2020 року.
Допомога на дітей призначається і виплачується громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають в Україні.
Призначення і виплата допомоги на дітей здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі — органи соціального захисту населення) за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання фізичної особи — підприємця (далі — заявник).
Допомога на дітей за місцем проживання призначається за умови неотримання зазначеної допомоги за зареєстрованим місцем проживання заявника. Перевірка відомостей щодо неотримання допомоги проводиться органами соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.
Допомога на дітей призначається на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та на один місяць після дати його відміни одному з батьків (опікуну), з яким постійно проживає дитина, на кожну таку дитину до досягнення нею 10 річного віку (включно) у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для дітей відповідних вікових груп станом на 1 січня 2020 р., і виплачується щомісяця за повний місяць.
У разі досягнення шестирічного віку дитиною, на яку виплачується допомога на дітей, її розмір переглядається з урахуванням відповідного розміру прожиткового мінімуму з наступного місяця.
Допомога на дітей призначається з місяця звернення і виплачується через установи уповноважених банків відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636).
Для призначення допомоги на дітей заявник подає/надсилає органу соціального захисту населення заяву за формою згідно з додатком у паперовій або електронній формі із зазначенням рахунка в установі уповноваженого банку та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 9 і 10 цього Порядку.

У паперовій формі заявник подає такі документи:

копії свідоцтв про народження дітей або виданих компетентними органами іноземної країни і легалізованих в установленому порядку документів, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України (для дітей віком до 10 років);

довідку з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7), крім осіб, зазначених в абзацах третьому і четвертому пункту 3 цього Порядку;

копію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);

копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

В електронній формі заявник подає такі документи/відомості:

фотокопії свідоцтв про народження дітей або відомості про свідоцтва про народження дітей (серія, номер, дата видачі, прізвище, ім’я та по батькові дитини, прізвище, ім’я та по батькові батьків) чи виданих компетентними органами іноземної країни і легалізованих в установленому порядку документів, що засвідчують народження дитини, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України (для дітей віком до 10 років);

фотокопію довідки з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7), крім осіб, зазначених в абзацах третьому і четвертому пункту 3 цього Порядку;

фотокопію документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства);

фотокопію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною).

Для підтвердження даних про одержувачів пенсій та допомоги, зазначених в абзаці четвертому пункту 3 цього Порядку, використовується інформація територіальних органів Пенсійного фонду України та інформація органів соціального захисту населення за результатами обміну електронними базами даних.
Відомості в електронному вигляді без надання фотокопій документів, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 10 цього Порядку, надаються через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги” після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.
На заяву та документи/відомості, що подаються в електронній формі, накладається кваліфікований електронний підпис заявника. Відомості про прізвище, ім’я та по батькові заявника, його реєстраційний номер платника податків та реквізити документів, що посвідчують особу, отримуються з кваліфікованого сертифіката електронного підпису.
У разі коли до заяви, поданої у паперовій формі, не додані всі необхідні документи, орган соціального захисту населення повідомляє заявнику, які документи повинні бути подані додатково. Якщо зазначені документи будуть подані не пізніше ніж протягом одного місяця з дня звернення за призначенням допомоги на дітей, така допомога призначається з місяця звернення.
Перевірка належності фізичної особи — підприємця до першої або другої групи платників єдиного податку проводиться органом соціального захисту населення з використанням даних з Реєстру платників єдиного податку.
Про призначення допомоги на дітей чи про відмову в її призначенні із зазначенням причини відмови та порядку оскарження такого рішення орган соціального захисту населення видає чи надсилає заявникові письмове повідомлення, у тому числі в електронній формі (у разі подання заяви та документів в електронній формі).

Виплата допомоги на дітей припиняється у разі:

позбавлення отримувача батьківських прав;

відібрання дитини в отримувача без позбавлення батьківських прав;

тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання;

перебування отримувача під вартою на час слідства, у місцях позбавлення волі, за рішенням суду, розшуку отримувача органами Національної поліції;

смерті дитини;

смерті отримувача.

Виплата допомоги на дітей припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу соціального захисту населення, який призначив допомогу.
У випадках, передбачених абзацами другим — шостим цього пункту, виплата допомоги на дітей припиняється на підставі пропозицій центру соціальних служб, служби у справах дітей або уповноваженої особи, визначеної виконавчим органом сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади.
Допомога на дітей не призначається на дітей, на яких виплачується компенсація послуги “муніципальна няня”.
У разі зміни місця проживання отримувача допомоги на дітей виплата її продовжується органом соціального захисту населення за новим місцем проживання з місяця звернення до органу соціального захисту населення за новим місцем проживання.
Отримувач допомоги на дітей у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про це органам соціального захисту населення.
Одержання отримувачем інших видів допомоги, за винятком компенсації послуги “муніципальна няня”, не впливає на призначення та виплату допомоги на дітей.
Форма заяви на призначення допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, та належать до першої і другої групи платників єдиного податку, наведена в додатку до Порядку.

Зазначаємо, що в період дії карантину, введеного постановою, в управліннях праці та соціального захисту населення районних в м. Києві державних адміністрацій обмежено особистий прийом відвідувачів. Спілкування спеціалістів управлінь з заявниками стало дистанційним – з використанням телефону або електронної пошти.
Подавати заяви і копії документів для призначення державних соціальних допомог можна, скориставшись: поштою, електронною поштою або відповідною скринькою, яка розміщена при вході до кожного управління.

Для громадян, які обиратимуть спосіб подання заяви про призначення допомоги в електронному вигляді, Мінсоцполітики листом від 05.05.2020
№ 6330/0/2-20/56 надано посилання на стартову сторінку системи надання послуги з призначення допомоги — https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments