11.5 C
Киев
Среда, 16 апреля, 2025
додомуКиївВіктор Марущенко помер - найкращі цитати та фото

Віктор Марущенко помер — найкращі цитати та фото


У Києві після тривалої хвороби пішов з життя видатний фотограф Віктор Марущенко. Згадуємо його найбільш знакові світлини та висловлювання щодо Києва, Чорнобиля, професії та майбутнього.

Автор: Віктор Марущенко
 
США, рік невідомий

Якщо чесно, все, що я робив в цій професії, робив з егоїстичних мотивів. Я почав займатися фотографією, щоб не ходити на роботу на 9 ранку. Кажеш: «Я пішов знімати». Тебе три дні немає. Потім приносиш три фотографії, які зняв за півгодини.

Автор: Віктор Марущенко
 
Київ, фото з галереї Brucie Collections
Київ, фото з галереї Brucie Collections

Я часто відмовляю людей займатися фотографією для заробітку. Пояснюю, що це складно. Вийде не відразу й не у всіх. А якщо і вийде, то є ризик перестати мислити творчо в гонитві за заробітком. Багато хто кидають фотографію. Я цьому дуже радий. Вони продовжують знімати на телефон сім’ю, але амбіції у них зникають.

Автор: Віктор Марущенко
 
Севастополь, 1993
Севастополь, 1993

Найкращі фотографії я зробив, коли був бухий. З’являється такий кураж! Я пив з тими, кого знімав, а знімав тільки тих, з ким дружив. Багато хороших ідей народжуються під легким кайфом. Потім, звичайно, на тверезу вони можуть виявитися нереальними.

Автор: Віктор Марущенко
 
Северодонецьк, 2004
Северодонецьк, 2004
Сучасна фотографія — це картинка плюс ваше висловлювання. Тому що гарних фотографій сьогодні роблять дуже багато, але вони вже не працюють самі собою. От тому дуже важливо, що ти хочеш сказати.
Автор: Віктор Марущенко
 
Луганська область, 2002
Луганська область, 2002
Треба якось виховати у людей повагу до фотографії як до мистецького твору. Треба запустити сюди знання, освіта потрібна. Бачите, ми досі не можемо «переварити» квадрат Малевича. Хоча там треба сторінку прочитати, а то й цілу книжку. А яка реакція у нас? «Це ж кожен дурень може намалювати».
Автор: Віктор Марущенко
 
Берлінський мур, рік невідомий
Берлінський мур, рік невідомий
Я багато років живу на дві країни. Воджу в Європу екскурсії, щоб показувати українцям, що там відбувається. Тому, думаю, моя роль — бути провідником у цьому світі для всіх бажаючих. Підключати тих, кому це цікаво, до міжнародного контексту.
Автор: Віктор Марущенко
 
Київ, 1997
Київ, 1997
В середині 1990-х у вихідні дні стали перекривати Хрещатик. В цьому знімку є атмосфера моменту. Загальні веселощі, ларьки торгують на розлив паленою горілкою. У цій країні треба бути п’яним постійно, інакше все буде похмуро.
Автор: Віктор Марущенко
 
Київ, фото з галереї Brucie Collections
Київ, фото з галереї Brucie Collections
Я звернув увагу на те, як змінилися деякі спальні райони. Наприклад, Троєщина. Колись люмпенскій район. В ньому жили люди, які приїхали колись з села, які створили там свою субкультуру. Насіння і т.п. Їх впізнавали з першого погляду. Зараз же там досить багато нових дорогих будинків, біля яких стоять дорогі авто.
Автор: Віктор Марущенко
 
Міітинг під Верховною Радою, Київ, жовтень 1990
Міітинг під Верховною Радою, Київ, жовтень 1990

Найефективніший український інвестор — це український народ. Саме за рахунок його рабської праці живе Україна.

Автор: Віктор Марущенко
 
Адміністрація президента, 2000
Адміністрація президента, 2000

Я працював на компанію Кучми в якості особистого фотографа. Але лікарів цікавіше фотографувати, ніж політиків. Від лікарів хоч якась користь була. Можна було домовитися маму відвести на консультацію.

Автор: Віктор Марущенко
 
Евакуація з Чорнобилю, 8 травня 1986
Евакуація з Чорнобилю, 8 травня 1986

Чорнобиль — похмуре враження залишилося від усього. Від перших днів, коли ми приїхали до піонертабору. Сиділи в їдальні. Там стояла така тиша. Муху чути було. Усі навколо фізики-ядерники. Усі розуміли, яку дозу хапанули.

Автор: Віктор Марущенко
 
Революція на граніті, Київ, 1990
Революція на граніті, Київ, 1990

Коли переглядаєш знімки Майдану, особливо моменти протистояння, згадується фраза Роберта Капи: «Якщо ваші фотографії недостатньо гарні — значить, ви були недостатньо близько». Багато наших фотографів, знімаючи Майдан, підходили дуже близько. Ризикували життям. Проявляли мужність і громадянську позицію. Майдан прекрасно зняли. Але далі війну не знімають. І справа не в тому, що наші фотографи не можуть цього зробити. Справа у відсутності соціального замовлення.

Автор: Віктор Марущенко
 
Биківня, 1987
Биківня, 1987

Наша країна дійсно системно не архівує минуле. У нас, якщо фотограф помер, вважай, архів пропав. А в усьому світі, якщо фотограф помер, відкривається музей або фонд. Питання архіву взагалі дуже важливе. Як людина, яка за свою кар’єру багато що зняла на соціальну тематику, я дуже гостро це переживаю. На щастя, у мене є Facebook. Це фактично сімейний альбом.

Віктор Марущенко понад 40 років присвятив фотографії. Брав участь у близько 70 виставках Швейцарії, Канади, Німеччини, Франції, США, Бразилії, Іспанії, Литви. Проживав у Києві, Берліні та Швейцарії. Найвідоміші серії фото — «Україна після Чорнобиля» про катастрофу на ЧАЕС та «Донбас — країна мрій» про нелегальний видобуток вугілля.





Джерело: gazeta.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments