Що робити, якщо скасували чартерний рейс? ✈️
Скасування рейсу літака під час карантинних обмежень – явище досить часте. Але не всі знають, куди треба звертатися, якщо раптом відмінився чартерний або регулярний рейс.
У разі скасування регулярного рейсу (коли пасажир не купував тур, а тільки оплатив квиток на літак) треба звертатися в авіакомпанію напряму.
❗️ Але якщо під час карантину відмінився чартерний рейс (в них зазвичай везуть туристів, які замовили путівку у туроператора), то відповідальність перед пасажиром несе виключно туроператор.
У такому разі пасажир має правові відносини виключно з туроператором. До нього потрібно звертатися, в першу чергу. А ось авіаперевізник — це вже третя сторона, яка відповідає тільки перед туроператором, а не перед пасажирами.
У разі скасування регулярного рейсу треба звертатись до авіакомпанії з заявою. Компанія має право розглядати заявку на повернення грошей близько трьох місяців. У разі скасування чартеру, в ідеалі, тур не зникне, його повинні перенести на іншу дату.
Під час кризи через пандемію важко будувати прогнози, як довго турист буде чекати повернення грошей за рейс. Цей процес може затягнутися на два-три місяці.
На самому початку пандемії гроші за тури повертали. Але це був не тривалий період. Коли пандемія досягла значних масштабів, стало очевидно, що локдаун триватиме довше, ніж припускали. Тому повертати живими грошима вартість туристичного пакету стало неможливо. У всьому світі операційна діяльність туристичних агентств, туроператорів, авіакомпаній і готелів зупинялася. Тому найчастіше пропонується перебронювати путівку. Готелі зазвичай повертають отримані кошти неохоче. Тому всім туристам радять або "заморозити" кошти у вигляді депозитів, або отримати від туроператора сертифікати на цю суму і вже пізніше скористатися ними в іншу дату, кажуть в компанії.