-3.5 C
Киев
Вторник, 18 марта, 2025
додомуКиїв"Не треба було метро закривати. Паралізували все місто"

«Не треба було метро закривати. Паралізували все місто»


Автор: REUTERS
 
Українські заробітчани реєструються на літак до Польщі в аеропорту ”Бориспіль” 24 травня. Це — чартерний рейс. Такі дозволено здійснювати за рішенням уряду. Регулярні міжнародні польоти мають відновити в середині червня. Внутрішні рейси повинні запустити раніше

Третій етап пом’якшення карантину планують запустити в Україні 1 червня. Запрацюють спортзали, автошколи, басейни. Розпочнеться сесія у вузах, прийом документів у дитсадки та в перші класи шкіл. Запустять залізничний транспорт і міжобласні автобусні перевезення.

30 травня поновиться чемпіонат країни з футболу серед ­команд прем’єр-ліги. Матчі проходитимуть без глядачів.

Із карантину вийшла Києво-Печерська лавра Російської православної церкви в Україні. Впускають парафіян. Була зачинена з 13 квітня, бо там виявили майже 100 хворих на коронавірус священників, монахів і семінаристів.

Кафе й ресторани повноцінно запрацюють не раніше 10 червня. Зараз мають право обслуговувати клієнтів тільки на літніх терасах.

На 27 травня в Україні коронавірус підтвердили у 21 905 людей. Вилікувалися 7995, померли — 658. Найбільше хворих у Чернівецькій області та Києві — 3144 й 2739.

Тиждень у звичайному режимі працює громадський наземний і приміський транспорт. У салонах мають возити не більше людей, ніж є сидячих місць. Пасажири, водії та кондуктори повинні бути в масках.

— До Зінькова скільки квиток коштує? — невисокий чоловік 26 травня дістає гаманець біля каси на центральному автовокзалі Полтави на вул. Великотирнівській.

– 78 гривень 60 копійок, — відповідає касирка. Продає два квитки.

Робота станції відновилася 25 травня. Маршрутки розвозять пасажирів по області.

— На карантині не робили. Сиділи без грошей, бо хто ж зарплату задурно даватиме, — каже водій білого мікроавтобуса, що стоїть на платформі. — Вчора зробив чотири кільця між Полтавою й Решетилівкою. Всі збиткові. Людей дуже мало.

Громадський транспорт у місті ходить один за одним. Від зупинки Театральна від’їжджає маршрутка до мікрорайону Алмазний. Сидячі місця зайняті, двоє чоловіків стоять.

— Маску надіньте, — говорить 40-річна жінка дівчині, яка заходить у салон на наступній зупинці.

— Та ну її, — відмахується пасажирка. Але після оплати проїзду натягує захист на обличчя.

До послаблення карантину громадський транспорт возив лише медиків, комунальників, аптекарів і продавців продуктових магазинів.

На зупинці в черкаському мікрорайоні Митниця 25 травня четверо людей ховаються від дощу під накриттям. Транспортом у місті користуються мало. Люди стали частіше ходити пішки, їздити велосипедами чи автомобілями.

Попри дозвіл Кабміну, у тролейбуси продовжують пускати тільки за перепустками. Всіх возитимемо після дозволу міськради, говорять на підприємстві «Черкасиелектротранс».

— Уранці та ввечері вони ще нічого так їздять, а в обід не дочекаєшся, — каже 60-річна Наталія Петрівна, працює санітаркою в лікарні. — Хвилин 15 сиджу. Замерзла, як собака.

Під’їжджає тролейбус. На передньому склі табличка із червоним хрестом. У салоні троє людей. Наталія Петрівна підбирає з лавки сумки.

— Отак і їздимо — водій кондуктора катає в ­порожньому транспорті, — піднімається в ­салон.

Приватні маршрутки й автобуси перевозять містян у звичайному режимі.

Метро в Києві запрацювало 25 травня. Через карантин було зачинене 68 днів. Не продають жетонів. Оплачувати проїзд можна одноразовими паперовими квитками й безконтактно — картками метро, за допомогою мобільних додатків «ґуґл Пей» та «Еппл Пей».

На станціях чергують по двоє поліцейських. Пропускають до потягів лише пасажирів у масках. У вестибюлі й на платформах нанесені розмітки для дистанціювання людей.

О 08:30 до метро Сирець під’їжджає забита пасажирами маршрутка. Люди вибігають із неї в підземку. Багато купують у касах квитки по 8 грн. Їх дають по одному.

— Пять пассажиров на станции. Это же не дело. Некого еще возить. Рано метро открыли, — перемовляється працівниця станції з прибиральницею.

У вагонах тхне хлоркою. Є вільні місця. Частина пасажирів знімають маски. Важки дихати, пояснюють. На кожній зупинці через гучномовець лунає попередження: «Надягайте, будь ласка, маски. Поважайте інших».

— Не треба було метро закривати. Паралізували все місто, — 59-річний Юрій Якимець заходить у потяг на станції Хрещатик. — Виманювали з кишень людей більше грошей. Щоб доньку провідати з внучкою, треба було викласти за таксі 300 гривень.

За перший день роботи столичне метро перевезло майже 310 тисяч пасажирів — уп’ятеро менше, ніж до карантину.

Перевізники продаватимуть автобуси

До послаблення карантину більшість перевізників простоювали.

— Збитки не відіб’ємо і зараз, бо в салони можна брати обмежену кількість людей, — каже заступник директора черкаської компанії «Еліттранс» Василь Требенко. — Підняття тарифу — єдиний вихід. Має становити не менше 7 гривень замість нинішніх 5.

— До карантину в Полтаві працювали 300 транспортних засобів. На час обмежень кількість скоротилася до 60. Великі автобуси не їздили, — говорить голова Асоціації перевізників Полтавщини Юрій Лупаєнко, 46 років. — Відсотків 50 працівників звільнилися. Ті ж водії працювали за контрактом і отримували зарплату за відпрацьований час.

На приміських або міжобласних маршрутах тариф вільний і можна підняти хоч удвічі. У місті ціну регулює міськвиконком. Там питання не підніматимуть. Бо скоро місцеві вибори.

Після завершення карантину хто матиме можливість — розпродадуть транспорт і займуться чимось іншим.





Джерело: gazeta.ua

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments